Блогрол
1. НОИ
2. АСМ
3. YouTube
4. Amadeus
5. Airlines addresses
6. Postbank
7. ePay
8. BTC
9. forex-markets
10. ING
11. Министерски съвет
12. Bulsatcom
13. BSE
14. Местонажождение
15. Онлайн библиотека
16. етажна собственост
2. АСМ
3. YouTube
4. Amadeus
5. Airlines addresses
6. Postbank
7. ePay
8. BTC
9. forex-markets
10. ING
11. Министерски съвет
12. Bulsatcom
13. BSE
14. Местонажождение
15. Онлайн библиотека
16. етажна собственост
Постинг
16.08.2006 09:27 -
Най популярните сайтове
eBay.com
Популярност: 168 милиона потребители
Сайт за покупки и търгове, създаден от Пиер Омидяр през 1995 в САЩ. Идеята се родила по леко комичен повод - годеницата на Пиер се притеснявала, че след преместването им в Силиконовата долина няма да може да поддържа колекцията си с кутийки от бонбоните PEZ. Затова Омидяр се заел да създаде система за покупко-продажби, която да е достъпна за всеки. Първата сделка била за един счупен лазерен принтер. Оттогава обаче работите доста са напреднали и днес хората прекарват повече време в дебрите на eBay, отколкото в който и да е друг сайт.
wikipedia.com
Популярност: 912 000 посещения дневно
Онлайн енциклопедия, създадена от Джими Уейлс през 2001 в САЩ. Джими от дете се дразнел от традиционните енциклопедии - скъпи, неудобни, консервативни и обикновено безнадеждно остарели още преди да излязат от печатницата. Решението се оказало просто: свободната Уикипедия, в която всеки може да е не само читател, но и автор или редактор. Статиите се обновяват буквално минути след реалните събития, а обхватът им включва всичко, дори и теми, които Енциклопедия Британика старателно заобикаля, като биографии на порно звезди или рецепти за пудинг. Разбира се, когато всеки е автор, се случват и гафове (една статия например обвиняваше за убийството на Боби Кенеди най-близкия му помощник). Но като цяло, подчертава Уейлс, грешките са съвсем малко - за това се грижат самите потребители.
napster.com
Популярност: 500 000 абонати
Система за обмен на файлове, създадена от Шон Фанинг пред 1999 в САЩ. Студентът от Бостън я измислил, за да може да си разменя музика с колегите си. Само година по-късно "Напстър" достигна върха на популярността си с над 70 млн. регистрирани потребители по цял свят. После обаче големите звукозаписни компании поведоха война на живот и смърт и успяха да обявят извън закона оригиналната безплатна система за обмен на файлове. Сегашната й версия слабо се отличава от хилядите други сайтове за платена музика. Но "Напстър" вече си свърши работата - създаде у мнозинството хора представата, че в предлагането на безплатна музика по мрежата няма нищо лошо.
youtube.com
Популярност: 100 млн. видеоклипа дневно
Сайт за обмен на видеофайлове, създаден от Стив Чен и Джауид Карим през 2005 в САЩ. Началото било година по-рано, когато двамата програмисти се замислили как да покажат и на други хора смешните клипчета от едно домашно тържество. Максимално опростеният им сайт тръгнал през февруари 2005 и днес, след само година и половина, е един от най-посещаваните въобще. Първоначалната идея за обмен само на домашни клипове не издържа дълго и сега в YouTube може да се намери всичко - футболни мачове, смешни реклами и дори стари телевизиони сериали. От големите телевизионни мрежи отначало се мръщеха на това "пиратство", но после решиха, че е по-добре да използват невероятната популярност на сайта, и вече успешно си партнират със създателите му.
blogger.com
Популярност: 18,5 млн. уникални посещения
Система за публикуване на блогове, създадена от Евън Уилямс през 1999 в САЩ. През 90-те години поддържането на блог - електронен дневник, започна да става все по-модно, но си оставаше запазено за програмисти, понеже изискваше всеки автор да поддържа собствен уебсайт. Тогава Уилямс създаде инструмента, който го направи лесно като писането с молив. Успехът надмина всички очаквания - нещо повече, той преобърна медиите с главата надолу. Общата аудитория на блоговете в Америка е по-голяма, отколкото тази на печатните издания.
friendsreunited.com
Популярност: 15 млн. потребители
Система за срещи между бивши съученици, създадена от Стив и Джули Панкхърст през 1999 в Англия. Идеята на двамата съпрузи сложи край на мъчителните срещи на випуските; ако поискате да се видите с някое старо гадже, не е необходимо да чакате десет години и да търпите всички останали неприятни (и вече остарели) физиономии от училище. Трябва само да потърсите в базата данни. За пет години подобни сайтове се появиха навсякъде по света, включително и у нас (Atol.bg например).
amazon.com
Популярност: над 35 млн. потребители
Сайт за търговия на дребно, най-вече с книги, музикални дискове и филми, създаден от Джеф Безос през 1994 в САЩ. Джеф избрал името, защото искал компанията му да е мощна и неудържима като река Амазонка. Очевидно това желание се е сбъднало, ако се съди по сегашните му приходи (около 8 млрд. долара годишно). Каква е тайната ли? Съвсем просто - понеже не се налага да наема търговска площ и продавачи, amazon може да предложи най-ниските цени.
google.com
Популярност: 1 милиард търсения дневно
Търсачка, създадена от Лари Пейдж и Сергей Брин през 1998 в САЩ. Идеята на двамата студенти била простичка: вместо да подрежда резултатите от търсенето според честотата на споменаване на дадена дума, тяхната система отчита честотата на препратките към всяка страница от други сайтове. И съответно вади най-популярните. В добавка Google има най-изчистения и достъпен дизайн. Резултатът: осем години по-късно всеки от двамата й създатели струва по 13 млрд. долара, а компанията вече се занимава с електронна поща, новини, сравняване на цени, картография, литература и безплатни телефонни услуги.
Популярност: 168 милиона потребители
Сайт за покупки и търгове, създаден от Пиер Омидяр през 1995 в САЩ. Идеята се родила по леко комичен повод - годеницата на Пиер се притеснявала, че след преместването им в Силиконовата долина няма да може да поддържа колекцията си с кутийки от бонбоните PEZ. Затова Омидяр се заел да създаде система за покупко-продажби, която да е достъпна за всеки. Първата сделка била за един счупен лазерен принтер. Оттогава обаче работите доста са напреднали и днес хората прекарват повече време в дебрите на eBay, отколкото в който и да е друг сайт.
wikipedia.com
Популярност: 912 000 посещения дневно
Онлайн енциклопедия, създадена от Джими Уейлс през 2001 в САЩ. Джими от дете се дразнел от традиционните енциклопедии - скъпи, неудобни, консервативни и обикновено безнадеждно остарели още преди да излязат от печатницата. Решението се оказало просто: свободната Уикипедия, в която всеки може да е не само читател, но и автор или редактор. Статиите се обновяват буквално минути след реалните събития, а обхватът им включва всичко, дори и теми, които Енциклопедия Британика старателно заобикаля, като биографии на порно звезди или рецепти за пудинг. Разбира се, когато всеки е автор, се случват и гафове (една статия например обвиняваше за убийството на Боби Кенеди най-близкия му помощник). Но като цяло, подчертава Уейлс, грешките са съвсем малко - за това се грижат самите потребители.
napster.com
Популярност: 500 000 абонати
Система за обмен на файлове, създадена от Шон Фанинг пред 1999 в САЩ. Студентът от Бостън я измислил, за да може да си разменя музика с колегите си. Само година по-късно "Напстър" достигна върха на популярността си с над 70 млн. регистрирани потребители по цял свят. После обаче големите звукозаписни компании поведоха война на живот и смърт и успяха да обявят извън закона оригиналната безплатна система за обмен на файлове. Сегашната й версия слабо се отличава от хилядите други сайтове за платена музика. Но "Напстър" вече си свърши работата - създаде у мнозинството хора представата, че в предлагането на безплатна музика по мрежата няма нищо лошо.
youtube.com
Популярност: 100 млн. видеоклипа дневно
Сайт за обмен на видеофайлове, създаден от Стив Чен и Джауид Карим през 2005 в САЩ. Началото било година по-рано, когато двамата програмисти се замислили как да покажат и на други хора смешните клипчета от едно домашно тържество. Максимално опростеният им сайт тръгнал през февруари 2005 и днес, след само година и половина, е един от най-посещаваните въобще. Първоначалната идея за обмен само на домашни клипове не издържа дълго и сега в YouTube може да се намери всичко - футболни мачове, смешни реклами и дори стари телевизиони сериали. От големите телевизионни мрежи отначало се мръщеха на това "пиратство", но после решиха, че е по-добре да използват невероятната популярност на сайта, и вече успешно си партнират със създателите му.
blogger.com
Популярност: 18,5 млн. уникални посещения
Система за публикуване на блогове, създадена от Евън Уилямс през 1999 в САЩ. През 90-те години поддържането на блог - електронен дневник, започна да става все по-модно, но си оставаше запазено за програмисти, понеже изискваше всеки автор да поддържа собствен уебсайт. Тогава Уилямс създаде инструмента, който го направи лесно като писането с молив. Успехът надмина всички очаквания - нещо повече, той преобърна медиите с главата надолу. Общата аудитория на блоговете в Америка е по-голяма, отколкото тази на печатните издания.
friendsreunited.com
Популярност: 15 млн. потребители
Система за срещи между бивши съученици, създадена от Стив и Джули Панкхърст през 1999 в Англия. Идеята на двамата съпрузи сложи край на мъчителните срещи на випуските; ако поискате да се видите с някое старо гадже, не е необходимо да чакате десет години и да търпите всички останали неприятни (и вече остарели) физиономии от училище. Трябва само да потърсите в базата данни. За пет години подобни сайтове се появиха навсякъде по света, включително и у нас (Atol.bg например).
amazon.com
Популярност: над 35 млн. потребители
Сайт за търговия на дребно, най-вече с книги, музикални дискове и филми, създаден от Джеф Безос през 1994 в САЩ. Джеф избрал името, защото искал компанията му да е мощна и неудържима като река Амазонка. Очевидно това желание се е сбъднало, ако се съди по сегашните му приходи (около 8 млрд. долара годишно). Каква е тайната ли? Съвсем просто - понеже не се налага да наема търговска площ и продавачи, amazon може да предложи най-ниските цени.
google.com
Популярност: 1 милиард търсения дневно
Търсачка, създадена от Лари Пейдж и Сергей Брин през 1998 в САЩ. Идеята на двамата студенти била простичка: вместо да подрежда резултатите от търсенето според честотата на споменаване на дадена дума, тяхната система отчита честотата на препратките към всяка страница от други сайтове. И съответно вади най-популярните. В добавка Google има най-изчистения и достъпен дизайн. Резултатът: осем години по-късно всеки от двамата й създатели струва по 13 млрд. долара, а компанията вече се занимава с електронна поща, новини, сравняване на цени, картография, литература и безплатни телефонни услуги.
500 най-добри песни според БгРадио № 219
500 най-добри песни според БгРадио № 218
Глобалната икономика с най-нисък ръст от...
500 най-добри песни според БгРадио № 218
Глобалната икономика с най-нисък ръст от...
Няма коментари
Търсене